CIGLA
- Processing costs fee per ticket is 0.95 EUR. Tax is included.
- Responsible organizer and seller
Festival Opatija- Zert bb, 51410 Opatija
- +385(0)51 27 13 77
- [email protected]
- www.festivalopatija.hr
Kazališna predstava
Filip Šovagović:
CIGLA
Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb
Redatelj: Krešimir Dolenčić / Dramaturg: Dubravko Mihanović / Scenografkinja: Zdravka Ivandija Kirigin / Kostimografkinja: Tea Bašić Erceg / Skladatelj: Ivan Josip Skender / Oblikovatelj zvuka: Branko Puceković / Oblikovatelj svjetla: Zdravko Stolnik / Igraju: Filip Križan, Ranko Zidarić, Tena Nemet Brankov, Ivana Bolanča, Enes Vejzović, Ivan Grčić, Đorđe Kukuljica
Iako je tijekom godina prepoznata kao jedna od najznačajnijih hrvatskih drama 90-ih, Cigla, zanimljivo, nije nikada postavljena u Zagrebu, iako je mjestom radnje, duhom i specifičnim humorom smještena na zagrebačku periferiju. Jurica Pavičić, uz sad već više od 20 godina staru splitsku praizvedbu, zapisao je: Cigla je i generacijski komad. On neuvijeno, čak grubo govori o onome što se katkad naziva ratnom generacijom, dok sam autor progovara jednim od svojih likova: U godinama kada sam trebao postati gospodar svoga vremena, nevrijeme se nije smirilo danima. (...) Još prije odlaska na front tinjala je neka šansa za mene. Ali onda smo zalutali u minsko polje. I kad kažem živčani slom, u te dvije riječi nema ničega. To se jednostavno ne može opisati. Moj se ja tada potpuno pogubio u svim tim ja, ti, on, mi, vi, ovi, oni, njihovi, naši...
Uprizorenje Cigle, izvrsnog dramskog prvijenca Filipa Šovagovića, na sceni Dramskog kazališta Gavella u režiji Krešimira Dolenčića i u dramskoj prilagodbi Dubravka Mihanovića, odličan je potez uprave. Gavella je njime dobila zanimljivu, važnu, socijalno osviještenu i društveno relevantnu predstavu, koja suvremenim kazališnim postupkom i izvrsnim glumačkim kreacijama propituje utjecaj rata na obitelj i odnose, ali govori i o stravičnim posljedicama rata, gubljenju ideala i prepuštanju letargiji što sve više postaje nazivnik stanja nacije. (Nina Ožegović, T-portal)
Ponovno izvođenje suvremenoga dramskog teksta nužno postavlja i pitanje njegova izdržavanja testa vremena. Iako smo se u domaćoj kinematografiji odavno zasitili ratnih tematskih slojeva, Šovagovića Cigla ne pokazuje se samo kao jedna od naših najboljih i najbolnijih ratnih drama kao uzroka socijalnog stanja, nego i kao dokaz iznimnog jezičnog te mladenačkog ludizma… (Anđela Vidović, Arteist)