Platforma Mojekarte™ na stadionu s 55.000 sjedala

Platforma Mojekarte™ na stadionu s 55.000 sjedala

S kapacitetom od 55.500 sjedala stadion Rajko Mitić u Beogradu, malo starijim ljubiteljima nogometa poznatiji kao beogradska Marakana, ubraja se među veće sportske objekte u Europi, dok je na širem području Balkana to ujedno i najveći stadion. Govorimo o stadionu nogometnog kluba Crvena zvezda, kojemu se kao jedinom nogometnom klubu iz područja bivše Jugoslavije uspjelo 1991. godine popeti na sam vrh Europe i osvojiti Ligu prvaka u tadašnjem formatu.

Na priliku da integriranu polivalentnu platformu Mojekarte™ plasiramo na tako veliki objekt te tako zakoračimo u prostor, kojeg po nekim nepisanim pravilima ekskluzivno pokrivaju multinacionalne tvrtke, čekali smo niz godina. Mada smo ponekad već bili jako blizu, do sada bi nam sve takve prilike na kraju pobjegle.

Prije početka sezone 2017/18 beogradska Marakana ponudila nam je novi izazov. Ekskluzivni upravitelj prodaje ulaznica za nogometni klub Crvena zvezda želio je promijeniti rješenje iTicket istoimene tvrtke iz Norveške, koje su na Marakani inače koristili u prijašnjih sedam sezona. No, iz mnogih, prije svega tehničkih razloga, rješenje iTicket više nije bilo u stanju parirati izazovima kluba, ali ni zahtjevima i očekivanjima navijača. A takvih navijača Crvena zvezda ima stvarno puno. Najboljom alternativom za rješenje iTicket pokazala se Integrirana polivalentna platforma Mojekarte™.

Projekt uvođenja nove platforme obuhvaćao je: pripremu sistemske infrastrukture Mojekarte™, instalaciju i prilagodbu nove programske opreme, izradu specifičnih financijskih i drugih izvješća, integraciju platforme Mojekarte™ sa sustavom automatske kontrole ulaza SKIData te edukaciju korisnika. Operativne aktivnosti na projektu započele su sredinom lipnja 2017. da bi bile u rekordnom roku, već krajem lipnja i uspješno završene. Posebice je potrebno naglasiti da je projekt uvođenja nove platforme odrađen bez i jednog dana naše fizičke prisutnosti u Beogradu. Vatreno krštenje platforma Mojekarte™ doživjela je na premijernoj utakmici sezone 2017/18, koju je Crvena zvezda odigrala 29. lipnja u prvom krugu kvalifikacija za Ligu Europa protiv FC Floriane iz Malte.

S platformom Mojekarte™ nogometni klub Crvena zvezda dobio je suvremeni polivalentni alat za promidžbu, marketing i prodaju svojih produkata na blagajnama stadiona, u svojim trgovinama i putem interneta, a uz sve to osigurana je i integracija platforme sa sustavom kontrole ulaza SKIData, u kojega su na stadionu Rajko Mitić povezane čak 54 elektroničke barijere.

Zanimljivo, ali i neobično iskustvo tog projekta je da je odmah nakon uvođenja platforme Mojekarte™ skokovito porasla prodaja ulaznica putem interneta. U sezonama djelovanja norveškog rješenja iTicket udio prodaje putem interneta kretao se između dva i tri posto od ukupnog broja prodanih ulaznica. U samo nekoliko tjedana nakon uspostave platforme Mojekarte™ taj je udio porastao na 20%, ali ne u odnosu na ukupan broj prodanih ulaznica, nego u odnosu na ukupan kapacitet stadiona. Dinamika rasta internetske prodaje print@home ulaznica bila je jako zanimljiva: za prvu utakmicu prodano je 7 print@home ulaznica, za drugu 31, za treću 46, a za četvrtu već 1.577 print@home ulaznica. No, za petu utakmicu u nizu, koja je ujedno bila i odlučujuća kvalifikacijska utakmica Crvene zvezde s FC Krasnodar za Ligu Europa, a bila je odigrana na beogradskoj Marakani 24. kolovoza, putem interneta prodano je posve nevjerojatnih 17.600 print@home ulaznica. U specifičnim okolnostima koje vladaju u Srbiji to je nešto nezapamćeno pa nije zbunilo samo čelnike kluba, već i medije, ali i širu javnost. Stoga nije neobično da se nakon toga formiralo stajalište da se sa starim sustavom prodaje ulaznica ne bi moglo postići takav prodajni rezultat. 

Takav skokovit porast udjela ulaznica prodanih putem interneta možemo doduše nekom mjerom pripisati i ugodnim okolnostima. Nogometni klub Crvena zvezda preko ljeta uspješno se probijao kroz kvalifikacije za nastupe u Europi da bi se na kraju, nakon više od deset godina, uspješno plasirao u grupni dio takmičenja UEFA Europa Lige 2017/18. Normalno je da je to među domaćim navijačima izazvalo određen stupanj euforije, a veliko zanimanje za gostovanje njihovih klubova u Beogradu pokazali su i navijači Kölna i Arsenala. Ulaznice za domaće utakmice Crvene zvezde s FC Bate Borisov, FC Köln i FC Arsenal postale su tako skupocjeni i traženi listići ne samo u Srbiji, nego isto tako i u Njemačkoj i Engleskoj. Kako je prodaja paketa ulaznica prvo krenula isključivo putem interneta, internetska trgovina bila je u prvim danima prodaje na udaru od ranih jutarnjih pa sve do kasnih večernjih sati. Čekanje kupaca na slobodno virtualno prodajno mjesto u internetskoj trgovini bilo je regulirano pomoću profesionalnog Queue Managementa kakav se inače koristi u engleskoj Premier League, što je posljedica odlične suradnje tvrtke Moje karte s partnerima u Engleskoj. Uspješne internetske kupnje redale su se na svakih nekoliko sekundi, a neovisno o tome internetska trgovina čitavo vrijeme prodaje radila je stabilno. Ukupan broj prodanih paketa za sve tri domaće utakmice Crvene zvezde znatno je premašio brojku od deset tisuća!

Rezultati internetske prodaje pokazuju da platforma Mojekarte™ uz inače stabilno, sigurno i pouzdano djelovanje, kupcima ulaznica nudi i odlično korisničko iskustvo, u svakom slučaju, bolje od nekih drugih rješenja koja se koriste na srpskom, ali isto tako i na hrvatskom tržištu.

Suradnju s beogradskom tvrtkom koja ekskluzivno upravlja prodajom ulaznica za FC Crvena zvezda sklopili smo do 2024. godine. Vjerujemo da će se u tom razdoblju još stvarati prilika za uvođenje novosti koje nudi polivalentna platforma Mojekarte™. Na primjer: sustav članskih kartica, sustav prepaid kartica, koncept negotovinskog (cashless) stadiona i neke druge. Nadamo se da će glas o tom projektu dostići nogometnu, ali isto tako i širu sportsku javnost i izvan granica Srbije.

Ljubljana, listopad 2017