PREDSTAVA HAMLETA U SELU MRDUŠA DONJA
- Trošak obrade narudžbe iznosi 0,95 EUR po ulaznici (PDV uključen).
- Odgovorni organizator i prodavač
HNK Split- Trg Gaje Bulata 1, 21000 Split
- +385 (0)21 306 908
- [email protected]
- www.hnk-split.hr
Ivo Brešan: Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja
Gostovanje HNK u Mostaru
Dobro poznat nam tekst Ive Brešana u izvedbi mostarskog HNK i redateljskoj viziji Ivana Lea Leme dobio je novo ruho. Scena ispunjena bačvama raznih veličina donjomrduška je agora, vlaški parlament. Sugerirajući prostor slobode, panoptikum kazališne scene ironični je komentar rigidnog socijalističkog konteksta s početka pedesetih godina prošlog stoljeća. No pitanje „gdje su pare“ iz Brešanove kao da ostaje neodgovoreno i danas.
Istodobno, bačve na seoskom gumnu prizivaju davni nadnaravni svijet ritualnih svetkovina, dakle antički eksterijer, gdje se plesom, pjesmom i vinom slavio bog Dioniz. Brešanove radio emisije, svojevrsna intermeca, kao prijelazi između prizora, tampon zone između komada i kazališne igre u kojima progovara vlast čas slaveći socijalističku izgradnju, čas upozoravajući na zabrinjavajuće pojave i zastranjenja u izgradnji „našeg socijalističkog društva“, na unutarnje neprijatelje kao stalnu prijetnju, ili se referirajući na dekadentno robovanje kapitalističkom, čitaj shakespeareovskom, repertoaru naših kazališta, transformiraju se u zanimljive scenske totale. Neš ti tamo nekog munjenog engleza. Redikula. Oni su prilika da se svijet komunističkih sletova poveže s današnjom medijskom dikataturom raznih talent natjecanja, Big Brothera, Got Talent Global … a mogu stati pod zajednički nazivnik „Mrduša možeš biti ti!“. Mrduše živimo i danas. Mrduše su se uselile u naše gradove. Useljene – useljeni mrdušani tu su oko nas, susrećemo ih po ulicama, haustorima, tržnicama, u Državnom saboru.
Taj opći plan, ta brodvejizacija gumna, taj neon što obasjava naše Mrduše, neon koji nam je ukrao zvjezdano nebo, povremeno ustupi mjesto inscenaciji moralnog i civilizacijskog košmara u glavi seoskog učitelja Andre Škunce, čija je prerada Shakespeareovog jampskog stiha na vlaški deseterac, suptilna i ironična osveta intelektualca primitivizmu i bahatim vlastodršcima. Pobjeda intelekta nad limitiranim intelektom.
Kako kaže dramaturg Dragan Komadina, mostarska Mrduša zaziva prekid Bukarina kola i izlazak iz njegovog strujnog kruga. „Pokažimo Bukarama da nemaju neograničenu moć nad nama. To je čak prilika i za njih da se suoče sa sobom i počnu sumnjati u vlastitu misiju, figuru apsolutističke vlasti koju utjelovljuju“, kaže Komadina.