B GLAD PRODUKCIJA DOBILA JE VLASTITU MARKETINŠKU I PRODAJNU PLATFORMU NA DIGITALNOJ TEHNOLOGIJI MOJEKARTE

B Glad
READING TIME: 5 MINUTES

 

B GLAD Produkcija osnovana je 2010. godine s ciljem promicanja kazališne forme mjuzikla, educiranja mladih talenata te vraćanja prije svega mlade publike u kazališta. Dokazana je i iskusna regionalna produkcijska kuća koja je ostvarila brojne uspješne i nagrađene projekte, kao što su Footloose, Crna kuća, predstave za djecu i odrasle – Loptice, Mi o vuku, Političar, Who the fu*k is Biba? i mnoge druge. B Glad Produkcija u regiju donosi dašak Broadwaya te konstantno pokušava podizati ljestvicu produkcije na ovim prostorima te ponuditi gledateljima, slušateljima, sudionicima i partnerima doživljaj kakav će sigurno pamtiti.

S uvođenjem vlastite višenamjenske i višekanalne integrirane digitalne prodajne platforme, u koju su ugrađene suvremene ideje na područjima e-marketinga i e-prodaje ulaznica, B Glad Produkcija proširila je svoje poslovanje i na taj važan segment poslovanja. Osim lokalnog back officea i box officea vlastita marketinško prodajna platforma uključuje i prilagođeni webshop potpuno integriran u internetske stranice (homepage) B Glad Produkcije. Ovo je prvi, za sada i jedini primjer na tržištu da se produkcijska kuća, renomirana skupina umjetnika ili već renomirani pojedinac odluče implementirati vlastitu marketinšku i prodajnu platformu.

Prije implementacije svoje vlastite marketinške i prodajne platforme, B Glad Produkcija prodaju je ulaznica za svoje predstave vršila putem hrvatskih distribucijskih mreža, kao što to rade i svi ostali producenti, promotori i organizatori evenata. No, ono što se eventualno moralo dogoditi, napokon se i dogodilo, a to je spoznaja da prodaja ulaznica putem distributera nije dobro rješenje. Ne samo da nije dobro, nego je i štetno za robnu marku producenta, odnosno promotora. Postavlja se pitanje zašto je to tako?

Ako se malo dublje uđe u problematiku, brzo se vidi da su zahtjevi i potrebe kod prodaje ulaznica za ponavljajuće predstave (repetitive events) puno bliži zahtjevima i potrebama takozvanih kućnih (in-house) rješenja te da s istima imaju puno više zajedničkih karakteristika nego što ih imaju s klasičnom distribucijom. Normalno je, ali i neizbježno da model prodaje ulaznica putem klasičnih distributera prije ili poslije pokaže svoje slabosti, velike nedostatke pa čak i izravnu štetnost. Spoznaja da postoji nesklad između stvarnih potreba producenata, promotora i organizatora na jednoj i modela poslovanja te usluga distributera na drugoj strani, otvara prostor za drugačije razmišljanje i traženje prikladnijeg modela potpore marketinških i prodajnih aktivnosti. Prodaja ulaznica za predstave B Glad produkcije putem portala mojekarte.hr u Rijeci, Opatiji, Puli i nekim drugim gradovima, u kojima je platforma Mojekarte™ već prisutna, bila je poticaj za prvi potez od strane tvrtke Moje karte.

Prijedlog mogućeg uvođenja i prilagođenje višenamjenske platforme Mojekarte™ za potrebe B Glad Produkcije, predložen je 2019. godine. Razgovori o toj temi nastavljeni su u 2020. godini, a isti su završili uspješnim dogovorom i sklapanjem ugovora o suradnji u travnju 2021. Implementacija i brendiranje digitalne platforme Mojekarte™ za potrebe B Glad Produkcije za ekipu Moje karte bili su rutinski projekt pa je tako na konferenciji za medije povodom najave novog projekta B Glad Produkcije Teatar uz more već najavljena on-line prodaja ulaznica putem vlastitog webshopa koja započinje 3. svibnja. Festival Teatar uz more će na Velikoj i Maloj sceni uz dvoranu Lora na Poljudskom šetalištu u Splitu, u razdoblju od 18. svibnja do 19. rujna 2021. godine ponuditi mnoštvo predstava različitih žanrova.
Vlastita marketinško prodajna platforma donosi B Glad Produkciji mnoge izravne prednosti, kao što su:

 

  • centralizirano, brzo, jednostavno i učinkovito upravljanje programom predstava, cjenika ulaznica, popusta, dvorana i drugih priredbenih prostora, rasporeda sjedenja kao i svih drugih parametara prodaje,
  • aktivno upravljanje prodajom ulaznica za proizvoljni broj predstava, termina i lokacija uz potpuni nadzor nad istom u stvarnome (real time) vremenu, što uključuje i stalni pristup do kumulativnih podataka te strukturnih i dinamičnih analiza podataka prodaje.
  • racionalizacija, odnosno, optimizacija troškova marketinga i promidžbe evenata, a sve na temelju 100% transparentnosti prodaje te ažurnih podataka o trenutnome stanju i dinamici prodaje. Vlastita marketinško prodajna platforma donosi B Glad Produkciji i mnoge manje očite, ali zato ništa manje značajne prednosti, kao što su:
  • zgradnja i upravljanje vlastite marketinške baze podataka (CRM),
  • mogućnost uporabe suvremenih marketinških alata za poticanje prodaje ulaznica, kao što su recimo Q-ponski marketing, interaktivni newsletter i drugi,
  • utvrđivanje i pozicioniranje robne marke B Glad Produkcija,
  • mogućnost uspostave i upravljanja vlastitog programa vjernosti robnoj marki (loyalty),
  • jačanje marketinškog potencijala vlastite robne marke,
  • mogućnost uspostave i upravljanja affiliate marketinga na temelju dobre prepoznatljivosti i pozicije robne marke.

Rezultati ovog inovativnog, a na hrvatskome tržištu za sada i jedinog takvog projekta inspirativni su za sve koji su u njemu sudjelovali i postoji izvjesna mogućnost da će se uskoro naći još netko, koji će željeti tu ideju ponoviti. Brendirani digitalni prodajni kanali u svijetu razvijenoga menadžmenta priredbi i događaja (event management) postaju imperativ uspješnih producenata, promotora i organizatora. Zato nema nikakve dvojbe oko toga hoće li taj trend doći i do nas. Sigurno hoće!
Jedan od nedvojbenih zaključaka nakon više od godinu dana života u Covid-19 režimu je: ljudi su definitivno prihvatili online način kupovanja, što itekako važi i za ulaznice. Omjer prodanih ulaznica na fizičkim blagajnama u usporedbi s online prodanim ulaznicama u Hrvatskoj je prije epidemije bio 65% prema 35% u korist fizičke prodaje. Nakon nešto više od 14 mjeseci taj se omjer skoro dijametralno okrenuo pa je sada 30% prema 70% u korist online prodaje. Zanimljiva je činjenica da između velikih gradova i manjih sredina nema nikakvih razlika. Zagreb, Split, Rijeka, Zadar, Velika Gorica, Pula, ali i Šibenik, Daruvar, Bjelovar, Korčula, Opatija i drugi - u svih 16 gradova u kojima je platforma Mojekarte već prisutna situacija je ista. Očito je dakle da se stav i odnos kupaca prema online prodaji trajno promijenio, a njezine prednosti upoznali su i oni koji u to prije nisu vjerovali. Na temelju tih činjenica i saznanja možemo zaključiti da će i nakon povratka u stanje prije pandemije, online prodaja zadržati primat i zauvijek prevladati nad klasičnom prodajom ulaznica na fizičkim blagajnama.

Ovaj primjer dobre prakse još jedan je u nizu inovativnih projekata u režiji i s potpisom Mojekarte™, koji imaju isti zajednički nazivnik i cilj, a to je potpuna digitalizacija na područjima marketinga priredbi i događaja te prodaje ulaznica.


Zoran Bistrički, savjetnik za e-poslovanje
Rijeka, travanj 2021