ROMANCERO GITANO / Partnerski program / Muzejsko - galerijski prostor Sveta srca
- 10,00 EUR Parter -
- Processing costs fee per ticket is 0.95 EUR. Tax is included.
Koncert se održava na lokaciji - Muzejsko-galerijski prostor Sveta srca
Cijena ulaznice za koncert je jedinstvena.
Sjedala nisu numerirana.
- Responsible organizer and seller
INK Pula- Laginjina 5, 52100 Pula
- +385(0)52 21 26 77
- [email protected]
- www.ink.hr
“Romancero gitano”
Tomislav Fačini
Hrvatska udruga glazbenih organizatora zajedno s partnerima projekta Konci.hr
Dirigent: Tomislav Fačini
Izvođači: Vokalni ansambl Antiphonus i Petrit Ceku, gitara
Trajanje: 60 min
Lokacija izvedbe: Muzejsko-galerijski prostor Sveta srca
SADRŽAJ
Koncertni iberski program nadahnut je folklorom s jedne strane u obliku citata i odijevanja narodnog genija u ruho umjetničke glazbe (De Falla i Albeniz), odnosno poetike koja se hvata u koštac sa samim genijem narodnog duha i prenosi ga u vlastito umjetničko iskustvo (Lorca, Castelnuovo-Tedesco, Vivancos).
Jedino je Vivancos, katalonski skladatelj novog naraštaja, taj koji živi i sklada u nijansama bijele boje. Njegova obrada katalonske božićne pjesme Pjev ptica čini little reset i predah od intenziteta crvenog i crnog kojim se krase ostale skladbe, ali i poezija. (Crveno i crno, ne kao stereotip: jedino se na iberskom poluotoku, kao i u Hrvatskoj, služe izrazom crno vino: viño tinto.)
Premda je Lorcin Cante jondo dio naše lektire (Jahač koji nikako da stigne u Cordobu, Balkon koji neka ostane otvoren), a uglazbljenje Romancera iz pera Castelnuova imamo prilike čuti kod nas po prvi puta, djela na programu ipak čine koherentnu cjelinu. De Falla je naime inicirao Natjecanje Dubokog pjeva, Concurso de Cante jondo, pokušavajući već 1922. spasiti Flamenco od kafanskog i turističkog kiča, koji je ipak i danas temelj izvan andaluzijske percepcije ovog osebujnog stila i izraza, izgrađenog (s puno prijepora) očito na temeljima silnih migracija i prožimanja čitavih kontinenata na jednom prostoru.Također, smatrali su važnim da riječ napredak u kontekstu nove španjolske umjetnost ne zatre svoje korijene kao neželjenu poputbinu. U tome mu je veliku podršku dao Lorca, životno zainteresiran da bogato nasljeđe pretočeno u umjetnost ne završi na području umjetničke naive ili kiča. Andreas Segovia, baš kao i Rodrigo, Turina i Ginastera pružili su svoj obol događaju, pa se tako u emigraciji i talijanski Židov Mario Castelnuovo, uz žustar zagovor Segovie, latio uglazbljenja Lorcine poezije za neobičan sastav i potragu za vlastitom vizijom duha flamenca. Emocija dovedena do ekstaze, izraz prije svega, ljepota prvenstveno u proživljenom sadržaju, međutim teško idu ruku pod ruku s umjetničkom glazbom iz očitih povijesnih i tehničkih razloga. Folklor ili pop kultura tu imaju znatnu prednost, barem na elementarnoj razini. Međutim, sama vjernost izvornom nadahnuću otvara put da se prvotni nerv prenese u neke druge vode, ne razvodnivši se, nego gradeći začudna zdanja zvuka, slika i doživljaja umjetnika koji su htjeli i znali biti mediji jedne sirove i žestoke kulture u svoj svojoj tankoćutnosti.
PROGRAM
Bernat Vivancos: El cant des ocells
Isaac Albéniz: Cataluña, op. 47 (obr. Manuel Barrueco)
Manuel de Falla: Siete canciones populares españolas (obr. Darko Petrinjak)
Isaac Albéniz: Cordoba, op. 47 (obr. Manuel Barrueco)
Mario Castelnuovo-Tedesco: Romancero Gitano op 152.